Pastís cremós fred de xocolata

Avui us presento un pastís que us recomano que proveu, sobretot els xocoaddictes!! ;)
Un pastís fred de Pierre Hermé que és el paradís!!! ;) D'aquells per tancar els ulls, mentre penses... mmmmm!! :)
Com a bona xocoaddicta que sóc, aquest és un dels pastissos que he fet per portar al dinar d'avui per celebrar quatre aniversaris i el comiat d'uns bons amics. Bona sort i a reveure nois!! :)



La recepta la vaig adaptar del fantàstic blog A mes nuits blanches.

Ingredients: (per a un motlle de 23 cm de diàmetre)

- Per al pa de pessic:
  • 115 g de mantega
  • 70 g de xocolata negra Valrhona Le Noir 71% cacau
  • 2 ous
  • 60 g de sucre
  • 60 g de farina
- Per a la crema de xocolata:
  • 320 mL de llet sencera
  • 320 mL de nata líquida
  • 4 rovells d'ou
  • 100 g de sucre
  • 250 g de xocolata negra
  • 4 g d'agar-agar
- Per al glacejat:
  • 150 g de xocolata negra
  • 150 mL de nata líquida
  • 50 g de glucosa
  • 20 g de mantega
  • 2 fulles de gelatina
Preparació:

- Per al pa de pessic:

Es fon la mantega i la xocolata al microones durant 1.5 minuts, i es deixa refredar.
En el vas de la batedora, es barregen els ous amb el sucre, i amb l'ajuda del batedor de barnilles es baten fins que es formi una mescla espumosa i blanquinosa.
Es barreja la mescla dels ous amb la xocolata, tot remenant bé.
A continuació, s'hi afegeix la farina tamisada, a poc a poc, tot remenant.
S'aboca la mescla dins un motlle prèviament untat, i s'enforna durant 15-20 minuts a 180ºC (350ºF) (fins que l'escuradents surti net).
Es deixa refredar a temperatura ambient.

- Per a la crema de xocolata:

En un cassó, s'escalfa la llet i la nata. Quan tingui temperatura (però no bulli), s'hi afegeix l'agar-agar i es porta a ebullició, tot remenant sense parar.
En el vas de la batedora, s'hi barregen els rovells d'ou amb el sucre, i amb l'ajuda del batedor de barnilles es baten fins que el sucre s'hagi incorporat totalment.
Tot seguit, s'aboca la llet i la nata calenta al damunt dels ous. Es posa a foc baix remenant contínuament fins que la crema espesseixi una mica (quan retirem la cullera de dins la crema, ha de quedar impregnada de la crema).
Quan la crema estigui feta, s'hi afegeix la xocolata i es remena fins que s'hagi desfet completament.
S'aboca la preparació al damunt de la base de pa de pessic (tot allisant-la si cal), i es deixa quallar a la nevera un mínim de 2 hores.

- Per al glacejat:

Es col·loca la xocolata i la mantega dins un bol gran.
En un altre bol amb aigua freda, s'hidrata la gelatina durant 5 minuts.
Mentrestant, en un cassó es barreja la nata liquida i la glucosa, i s'escalfa fins que bulli. Es retira del foc.
S'escorre la gelatina i es dissolt a la nata.
S'aboca la mescla al damunt de la xocolata i la mantega i es remena fins que es desfaci completament.
S'aboca la preparació al damunt de la crema ja quallada.
Es reserva a la nevera per a què qualli fins al moment de servir.
Just abans de servir, es decora al gust (en aquest cas amb unes avellanes caramelitzades).

Bon profit!

34 comentaris:

Margarida ha dit...

Aquest pastís no és recomanable per als xocoaddictes, que se'l menjarien en un moment! L'has de recomanar a tothom que vulgui alimentar tots els sentits, com qui gaudeix mirant una obra d'art!

MAR ha dit...

I desprès de fer aquest pastís van marxar ??????????? JO no m'hagués allunyat mai de tu !!!!!!!

Petunets

Gemma ha dit...

Uau, de xocoaddictes total, eh?
Veig que vosaltres també sou dels que aprofiteu les celebracions, eh? 4 aniversaris i un comiat per un sol dinar no està mal, eh?

Ruben ha dit...

Arf Arf! Quina pinta.
Noia, sempre esteu de celebracions per allà!

Per cert, després de tant fer servir rovells, jo m'hauré de dedicar a buscar receptes de clares: en tinc el congelador ple! I per més inri, no m'agrada la merenga :-(

Mònica ha dit...

Mercè ja veig que ets de les meves. Això és una temptació molt i molt gran.
Aquest me'l reservo per una celebració de les de quedar com una reina.
Ptons
Mònica

Anònim ha dit...

Hola Merce, em dic Gemma i escric desde Barcelona. Soc seguidora del teu blog i ja t'he consultat alguna vegada alguna cosa. Volia felicitarte per les teves receptes i,com bona xocoaddicte que soc,penso fer aquest pastís. Per aixó volia preguntar-te:l'agar-agar,per quanta gelatina el suprimeixo? Moltes gracies i fins una altre vegada
GEMMA

bajoqueta ha dit...

t'ha quedat xulíssim STOP com tot lo que fas STOP segur que no ne va quedar gens! STOP firmat: una formatge adicta STOP

María ha dit...

Mercè, qué perfección, qué líneas más perfectas, qué decoración más elegante, qué fotos más bonitas... ¡Nena, ponlas más grandes! Que están desaprovechadas...

La Llibreta Viatgera ha dit...

Mercè, però quin vici, tanta xocolata segur que és pecat...però saps què et dic que val la pena tastar aquest pastís encara que després vagi de pet a l' infern!!

Un petó! beth

Ivana ha dit...

quina delicia!! i quans cumples no??
prenc nota, m'encanta la xocolate!
petonets

Laura ha dit...

Si que te bona pinta!! ummm!! amb lo xocoadicte que soc jo! me l'apunto!
Petonets!

El cullerot Festuc ha dit...

Bravoooooo!!! M'encanta!!! Aquest pastís serà dels primers que faré quan torni de vacances!!! Xocoadicta al 100%!
Petunets,
Eva.

Anònim ha dit...

Vaja, molt recomenable, m'agrada!!

Salutacions
Jorge
http://pocohecho.wordpress.com/

dolçosdesdecasa ha dit...

Hola Mercè! ja tornem a rondejar per aquí! aquest caurà per l'aniversari de la meva filla, el mes que ve, que també és xocoadicta...
petó

Marta Padenous ha dit...

Ara sí que he de convidar el meu germà petit a dinar...l'excusa els postres!
Quina pinta...i les fotos molt xules!
Ptnts

Manduca ha dit...

Hauríem de pensar a crear el blog del xocoadicta, i omplir-lo de receptes amb molta molta xocolata...

josep ha dit...

Sensacional!!!, per tancar el ulls i somniar amb paradisos llunyans mentre te'l menges. Felicitats!

MªJose-Dit i Fet ha dit...

Alaaaaaaaaa!!!! però quina passadaaaaa!!!! ufff aquest pastís és massa, ha de ser bo bo bo...i nena vaja fotos més boniques t´han quedat, m´encanten!!! petonets

La cuina vermella ha dit...

Wow, quina delícia de pastís, els teus amics van marxar amb un somriure dolç als llavis, eh? Si és de l'Hermé segur que és boníssim. Salut i una abraçada.

Francesc ha dit...

Magnífic!!!! Si tots els xocolataddictes férem un partit polític, dominaríem el món!!! Salutacions

Marta ha dit...

Que pastís mes bo!!! m'encanta el xocolata. Té molt bona pinta, preciós!
Petons

marilu perez ha dit...

Mercè! Que cuidado hay que tener con tu blog. A partir de ahora solo lo voy a visitar con la tripa llena! Que bueno tiene que ser esto! Por cierto, comparto chocoadicción contigo!

Mercè ha dit...

Moltes gràcies pels vostres comentaris! :)

Surfzone, doncs si vols aprofitar les clares, aquí tens alguna idea. ;)

Hola Gemma, benvinguda i gràcies pel teu comentari! :) Doncs en aquest pastís substituiria els 4 g d'agar-agar per 5-6 fulles de gelatina.

Petons a tots/es!! :)

Núria ha dit...

Una meravella de pastís, sobretot per una xocoadicta com jo...jeje

Núria

Anònim ha dit...

Hola Merce, torno a ser la Gemma de BCN i es per dir-te que he fet el pastis en dues versions, amb gran, per celebrar un aniversari i en individuals per un encarrec i la veritat, es el millor pastis de xoco que he menjat.
Gracies per la idea

GEMMA

Mercè ha dit...

Hola Gemma, me n'alegro que t'agradés!! I tampoc és tan complicat de fer, oi? :)
Fantàstic!

Angels ha dit...

Hola Merce,

Perque serveix la gelatina? No la trobo a cap botiga i probaria de fer-lo sense. Em quedara malament? Puc substituir-ho per un altre ingredient?
Tambe canviare l'agar-agar per gelatina.....

Angels ha dit...

Hola, perdona m'he equivocat. La pregunta era sobre la glucosa....

Mercè ha dit...

Hola Angels! Gracies pel teu comentari.
L'agar-agar fa la mateixa funcio que la gelatina. Aixi que cap problema si la substitueixes.
La glucosa serveix per diverses coses, per endolcir, per donar una mica de brillantor i per la textura.
A Sole i Graells (www.solegraells.com) en tenen segur. (Tenen la botiga prop de Pl. Espanya a Barcelona : C/ Princep Jordi, 2-8). I si et queda lluny, sempre la pots comprar on-line. ;)

Midnight Chocolate ha dit...

Aquest pastís fa molt bona cara!
I com a bona xocoaddicta que sóc, em sembla que me'l faré ben aviat!

M'agrada molt el teu bloc, tens unes receptes molt bones i originals

M'agradaria posar-te a preferits, però sóc nova amb això dels blogs i encara no ho domino gaire bé, em podries dir com posar-t'hi, sisplau?
Gràcies! :)

Laura

Midnight Chocolate ha dit...

Aquest pastís fa molt bona cara!
I com a bona xocoaddicta que sóc, em sembla que me'l faré ben aviat!

M'agrada molt el teu bloc, tens unes receptes molt bones i originals

M'agradaria posar-te a preferits, però sóc nova amb això dels blogs i encara no ho domino gaire bé, em podries dir com posar-t'hi, sisplau?
Gràcies! :)

Laura

Mercè ha dit...

Laura, benvinguda i gràcies pel teu comentari. :)
Aquest pastís crec que t'agradarà. ;)
Per seguir el meu blog, quan entres a blogger, a la pestanya "Blocs que segueixo" pots afegir l'adreça del meu blog. També tens la opció d'utilitzar el Google Reader, i afegir totes les adreces que t'interessin.
Si tens més dubtes, ja ho saps. ;)
Fins aviat!

Unknown ha dit...

Hola Mercè! Vaig fer el teu pastís de formatge fresc i em va quedar impressionant! Mare meva, que bo!
Ara vull fer aquest però tinc uns dubtes..
La glucosa és en líquid o en pols?
I l'agar a agar? Quin format té? No serà aquell que es posa a les amanides xineses, oi? >:D

Moltes gràcies maca!

Montse

Mercè ha dit...

Montse, me n'alegro que us agradés! :)
Doncs la glucosa és així com un líquid molt espès i l'agar-agar, és en pols.