Sobre...

Hola! :)
Sóc la Mercè!
Una gironina vivint al sud de California des del setembre del 2005. retornada a Catalunya el 2010.
La raó per la qual estic aquí? Doncs vaig venir a realitzar un doctorat en Enginyeria Química i que vaig acabar el passat mes de maig de 2010. Però un revés de la vida em va fer tornar a casona.
Vaig decidir començar aquest blog per "estalviar-me" la feina d'haver d'anar repartint receptes amunt i avall, i alhora em servís de receptari, però en comptes de tenir menys feina, crec que me'n vaig buscar més. ;) Dit això però, és una experiència molt bonica que m'ha servit per conèixer gent molt maca, m'ha ajudat a evadir-me d'altres problemes i situacions complicades, i mica en mica, m'ha permès anar millorant els plats, la forma de presentar-los, etc.
Totes les receptes que podeu trobar en aquest blog, han estat cuinades per persones quotidianes que ni tan sols han assistit mai a cap curs de cuina!
Així doncs, us animo a què intenteu cuinar les que més us agradin a casa vostra!
Gràcies a tothom!

49 comentaris:

Dolors ha dit...

Ai Mercè quina preciositat de foto....

Mercè ha dit...

Dolo,
Girona m'enamora ;)

Unknown ha dit...

Ostres el meu marit justament es profe de Doctorat a la UPC (a camins) pero el seu rotllo son els meteorits i la lluna, etc....

També ha estat visquen uns 10 anys als USA :D

Una abraçada, K

Unknown ha dit...

quin pastis d'aniversari! dóna ganes de fer anys!

Roser ha dit...

M'agrada molt la nova imatge del blog
Roser

Mercè ha dit...

Gràcies Roser! :)

Kteach ha dit...

Jo soc de Barcelona, soc mestra de Kinder i visc a USA (La Mirada, California)ja fa molts anys.
Gracies per aquest blog, anyoro molt la cuina catalana

Mercè ha dit...

Kteach, gràcies pel teu comentari!! I quina il·lusió!! :) Estem ben a prop! Jo visc a Irvine!

Anònim ha dit...

Hola Mercè,
em dic Marina, tinc 17 anys i estic estudiant 2n de batxillerat a l'escola Maristes de Girona.
El motiu pel qual t'escric és perquè estic fent el treball de recerca sobre les llaminadures, però només em centro amb les "chuches" com les que fabrica Haribo, per exemple; no incloc caramels, xocolatines, xiclets... i per això m'agradaria saber si saps alguna recepta per fer d'alguna "chuche" original. L'altre dia vaig elaborar núvols roses amb la Thermomix, però m'aniria bé pel treball fer alguna recepta original.

Espero que t'estigui anant bé per Califòrnia ;)

Moltes gràcies,

Marina.

Mercè ha dit...

Hola Marina! :)
Gràcies pel teu comentari!
Doncs si m'escrius a cuinaperllaminers@gmail.com, et puc enviar alguna recepta que tinc per e-mail.
I sort amb el treball de recerca!

Thertux ha dit...

Bona nit de Reis Mercè. A mi com me'ls fa pare noel encara estic desperta XD.

He arribat al teu blog perque soc una gula de les magdalenes i mira.. perque no puc prendre llet normal i les magdalenes i pà de pessic sense lactosa o palmeres es lo que menjo XD.

Tens moltes receptes i bones. M'ha fet gràcia perque el meu company de Manresa d'aqui res, 1 mes i poc, marxarà cap a California a finalitzar " " el doctorat.

En quina part de california, hi ets?

Mercè ha dit...

Esther, doncs espero que el pare Noel fos ben generós!
Gràcies pel teu comentari. :) I m'has recordat que haig de fer més receptes per a celíacs i intolerants a la lactosa. ;)
El teu company a on anirà? Jo estic a Irvine, al sud de Los Angeles.
Fins aviat!

Thertux ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
Thertux ha dit...

De res dona. Gràcies per llegir-ho.
Les receptes sense lactosa es nomès ficar que es pot fer amb llet sense lactosa i les de gluten la majoria doncs tambè. Tampoc t'has de complicar.

El que no porta i es molt fàcil de ficar, sense lactosa, es les magdalenes i pà de pessic que em comptes de ficar llet normal comentes que es fiqui llet vegetal i ja tà. Jo els faig amb llet kaiku i queda molt esponjòs, com es fàcil de païr a tothom li agrada.

El meu company anirà al Mbari a Monterey (que es una bahi, no?)

oliaflor ha dit...

Hola Mercè! acabo de descobrir el teu blog tot buscant una recepta de la molt nostrada "crema catalana". I és que a l'agost me n'aniré a viure a Xile, i preveient l'enyorament, m'estic fent un receptari de "clàssics". Moltes gràcies per aquest blog, que m'avanço a dir, que visitaré sovint des del con sud.
Salut!

Mercè ha dit...

Oliaflor, gràcies pel teu comentari! :)
Doncs aquí hi trobaràs unes quantes receptes ben nostres! ;) I més que en vindran! :)
Pel que fa al quall per fer el mató, a casa el fem amb herbacol (la flor de la carxofa borda o també anomenada planta de presó). Crec que ho vaig explicar a la recepta del recuit. Aquí, com no tinc herbacol, el compro a l'amazon (clica sobre la paraula quall de la recepta del mató i veuràs quin és).
Molta sort en aquesta nova etapa, i si tens més dubtes ja ho saps! :)
Fins aviat!

oliaflor ha dit...

Gràcies Mercè! mai se m'hagués acudit comprar aliments per Amazon! m'has donat una molt bona idea, investigaré aviam si hi trobo productes de casa, :)
Fins aviat!
olga

angelobruno ha dit...

Hola Mercè:

Encontré tu blog por casualidad, buscando una receta de Coca de Ratafía y quedé impresionado por la gran cantidad de recetas que tienes.Enhorabuena por tu blog y agradecido por tu receta de la coca que resultó todo un éxito.

Un saludo desde Barcelona

Ángel

Mercè ha dit...

Hola Ángel, bienvenido y gracias por tu comentario! :) Me alegro que te gustase. :)

Anna ha dit...

Hola Mercè, soc l'Anna i fa poquet que m'he independitzat amb la meva parella i et volia dir que estic probant receptes teves i... M'ENCANTEN!!!!!! son super senzilles de fer (cosa que ara al principi es important)i queden molt bones!
La veritat es que costa trobar receptes facils de fer entre tanta web de "cuina", per això et felicito!
Apa! que vagi bé per l'altre costat d'oceà.

Nuria ha dit...

Hola Mercè,
Jo sóc la Núria i estic vivint a Baltimore ja farà un any fent de postdoc, sóc biòloga.
La meva rommate, que és de vietnam però porta aquí des dels 10 anys, té un blog molt interessant i molt seguit sobre cuina (ja te'l passaré si vols, però la meva intenció no és fer publicitat del seu blog...). Això t'ho dic perquè de casualitat va trobar el teu blog i em va demanar (jo diria casi obligar) a traduir receptes, perquè li va agradar molt.
Amb això el que et vull dir és que moltes felicitats pel blog i moltes gràcies pels que vivim a fora tenir un lligam culinari, que la cuina catalana es troba a faltar molt!!!!!!
Un petó
Núria

Mercè ha dit...

Anna, gràcies pel teu comentari!! :) Enhorabona i felicitats pels teus inicis a la cuina! I me n'alegro que aquest racó et serveixi d'ajuda. :)
I si tens dubtes, sempre em pots escriure a cuinaperllaminers@gmail.com ;)

Núria, moltes gràcies pel teu missatge! Quina il·lusió!! :) Si al final, aniré descobrint tots els catalans afincats als USA! ;) jeje
Escolta, doncs si no et fa res, passa'm el blog de la teva roommie que m'agradaria fer-hi una ullada, sobretot perquè la cuina oriental, malgrat que m'agrada molt, reconec que a la cuina no m'hi he posat gens!
Petons i moltes gràcies!!

Silvia ha dit...

HOla Mercé!!Bienvenida a casa aunque sea por un rato.Gracias por escribirme,así nos conocemos.Es precioso tu blog y supongo que será un punto de encuentro con tu gastronomía y tus recuerdos,No?.

Un abrazo desde barcelona ;))

Mercè ha dit...

Hola Sílvia, gracias por visitar mi cocina! He descubierto el tuyo a través de Elvira. ;) jeje Así que ya nos iremos visitando. :)
Fins aviat!

Anònim ha dit...

Hola Mercè!

Sóc una apassionada de la cuina i fa poc vaig conèixer el teu fabulós blog. Ja he provat algunes receptes i han estat un èxit!

Sóc la Judith i sóc mestra, i aquest any per les jornades culturals de l'escola volem fer un taller de cuina amb els nens de 6 a 8 anys. Volem elaborar la coca de sant joan, però el problema es que disposem d'una hora i quart per fer el taller.
Com que la coca porta llevat i ha de fermntar, això requereix temps que no tenim.
Saps alguna manera de poder fer la coca amb tant poc temps? Encara que no sigui la original.
Moltes gràcies i felicitats pel blog i la feina qu fas!!!!!

Mercè ha dit...

Hola Judith!
Moltes gràcies pel teu comentari!! :)
Doncs no conec cap recepta de coca de Sant Joan que es pugui fer amb 1 hora. Si no feu una coca de iogurt o qualsevol bescuit o de pa de pessic...
O també el que podríeu fer és ensenyar-los a fer la massa, la crema, i tenir les coques ja llevades perquè només haguéssin de decorar-les i enfornar-les.
Petons!

Anònim ha dit...

Moltes gràcies, Mercè!

provarm l que m'has comentat. Farem la massa abans, i amb els nens en farem una altra. Decoraran la feta per nosaltres, i així veuran tots els passos!

Moltes gràcies!!!!

Ja t'explicaré l'experiència!

Judith

Joan Benet ha dit...

Quefir de torró amb xocolata i galetes- avui el fan a la tv de Mallorca que se veu a Girona. Din els programa : La bona cuina de Paquita Tomás que fan cada dia a 1 quart i 10 de dues.
I quan tornis a Girona no t'oblidis de pujar a l Puig Alt, on hi ha el Santuari de la Mare de Déu de els Angels i fes-ho pel camí que actualment estic recuperant bé molt. I de pas per si no ho saps a sortit un llibre de Sant Daniel, val la pena. llastima que en Pere Monr,é marxes abans d'hora

runnia ha dit...

Bones porto força temps entrant aquesta pàgina, noia et felicito!!! una gran feina...explicacions perfectes i fàcils, ja he fet alguns dels teus postres excel.lents!!!noia segueix així!

Anònim ha dit...

Hola Mercé,
he dado con esta página buscando recetas de cocina y me ha gustado mucho. Aunque soy madrileña y no hablo catalán, se entiende bastante bien para poder hacer las recetas, y lo que no entiendo lo busco en el traductor.
Muchas gracias y un saludo desde Madrid

maria cosbel la bisbal ha dit...

Hola Mercè em volía presentar formalment,ja et vaig dir que era de La Bisbal D´Empordà ,i m´agradaría dir-te que sempre m´ha agrada´t fer cursets de cuina ,però aquest trimestre el dedico a que tu siguis la meva profesora i estic fent les teves receptes ,i et faig saber que els que les proven i em feliciten els hi faig saber que també es merit de la Mercè ,una gironina que viu a California .Una salutació desde Girona.(algun dia m´agradaría saber com són els motlles individuals de 10cm que fas servir)

Mercè ha dit...

Maria, els motlles que faig servir són com aquests.
Una abraçada!

Nuria ha dit...

Hola Mercè!

Sóc la Núria, actualment sóc mestra i mare, uns anys de la meva vida em vaig dedicar a fer postres per a restaurants. Acabo de descobrir aquest blog i la veritat és que tot té una pinta fabulosa...De ben segur que més d'un dia, quant tingui una mica de temps, m'animaré a provar alguna de les teves receptes!

Enhorabona!!

Aiketa ha dit...

Hola Mercè!
Acabo de descobrir el teu blog, buscant per internet una recepta per fer un pastís (profitant aquesta tarda lliure que tinc). He estat mirant per sobre el blog, i la veritat és que totes les receptes fan molt i molt bona pinta!
Bé doncs, vaig a aplicar la del pastís de taronja.
Una altra gironina.

Aiketa

Iolanda ha dit...

Hola Mercè! Fa poc vaig descobrir el teu blog! Vaig seguir les teves receptes per fer la coca de ratafia i el tiramisú i la veritat és que han estat un èxit! Moltes gràcies!

Mercè ha dit...

Hola Iolanda, benvinguda! Me n'alegro que les receptes que has provat t'hagin agradat! :)

Berta ha dit...

Hola Mercè!
No cal que et digui que ets una referència en temes de dolços... Sempre visito la teva pàgina abans de fer-ne algún!
Jo fa molt poc que tinc blog, l'he començat (les meves amigues em van animar a fer-ho) aprofitant la baixa (maternal) i de moment estic engrescada amb el tema, m'agrada compartir amb els altres (coneguts i no coneguts) els plats que preparo.
Felicitats pel blog, per les fotos i per les receptes.
Un petó!
Berta

Unknown ha dit...

Hola Mercè! felicidades por el bloc, te encontré gracias a las publicaciones de "Cuina per a festes i tradicions", me encantan las fotos y ya veo que como buena aficionada a la cocina aprenderé muchooo!!.
Gracias por compartir! Besos!!

Míša ha dit...

Hi Mercé,

I have to say - your blog is so beatifull, I really admire your beautifull work! Nice!

Thanks, looking forward to new recipes :-)!

Anònim ha dit...

Hola Mercè! Em dic Alba i soc de la comarca d'osona, tinc 29 anys i sóc perruquera canina/felina.
Vull felicitar-te molt sincerament per el teu blog és simplement un dels millros que he visitat. Per desgràcia no tinc gaire temps per dedicar-me a la cuina pero a la que tinc 5 minuts ja em lio a fer el que sigui! A mes, visc a una masia així que tinc un rebost sempre preparat amb tot tipus d'ingredients,a mes a mes, sempre tinc ous frescos al galliner ....
Així que ja ho saps, tens una seguidora més!
Una abraçada desde la plana!

Vicky Sobreviela Pérez ha dit...

Hola Mercè!M'agrada molt el teu blog.Fa temps que el visito, quan tinc algun dubte sobre alguna recepta, tinc ganes de provar coses noves o vull sorprendre algú.La veritat es que sempre en fas quedar molt be.Les teves receptes són bonisimes felicitats!

Bruixes a la cuina ha dit...

Hola Mercè!
Mira, jo també sóc de Girona tot i que visc a Suïssa, com la teva germana, des de fa ja un munt anys! :-)
Avui vaig a un sopar i faig les postres. Sempre intento deixar constància de les meves arrels ;-) i he decidit que vull fer profiteroles. Així ha estat com he descobert el teu blog: contrastant receptes!!!!
Felicitats!! Tens receptes originals amb productes clàssics i m'encanta!!!!! T'asseguro que avui ha etat el primer dia de molts més que m'aprofitaré dels teus comsells i bones mans.
Una abrçada!
Dolors

MfarréCanela ha dit...

tens un blog PRECIÓS! et segueixo rum rumbejant la panxa!! enhorabona i moltes felicitats! :)

Anònim ha dit...

Mercé genial el blog i les fotos!! les vegades que m'hi perdo tan sols mirant les imatges..sembla que ja m'alimenti :)
El pastís de notella caurà ho sé ;)

Moltes felicitatsssssss!

Judit

ferran ha dit...

jo vaig anar a la fageda d'en jorda amb l'escola oms i de prat

Anònim ha dit...

Hola Mercè!
Acabo de descobrir el teu fantàstic blog! T'escric des de Londres l'any que be farà 10 anys que estic aquí, moltes gracies per les teves receptes boníssimes! Una forta abraçada!
Sandra

Anònim ha dit...

Hola Mercè, soc la Chantal de l'IQS. Havia vingut a parar a aquest blog moltes vegades buscant receptes sense saber que et coneixia fins avui que t'he vist a TV3 :)
Moltes felicitats pel blog!

Mercè ha dit...

Chantal! Gràcies.
jeje Al final el món és petit. ;) Me n'alegro que el blog et sigui d'utilitat. :)
Una abraçada

Xavier ha dit...

Hola, Recomanat per una companya de RX, estic seguint les teves receptes. Vaig treballar amb AD. M'agrada el teu bloc !!! En el seu moment vaig començar aquest: http://comedorclandestino.blogspot.com/, però no he tingut la paciència suficient. Gtracias per compartir el seu coneixement