Bescuit de te matcha i llimona

Feia dies que no encenia el forn degut a la calor que fa. Però al final, les ganes d'un pastís de xocolata van poder més, i ja que tenia el forn encès, vaig aprofitar-ho per fer aquest bescuit de te matcha i llimona. Un bescuit d'aquells que va bé tenir per esmorzar o berenar. ;)
Aquells qui no us agradi el te verd, no us preocupeu perquè el gust és molt lleuger, i sinó sempre podeu optar per posar-n'hi menys. ;)



Ingredients: (per a un motlle de plum-cake de 20 cm de llarg)
  • 3 ous grans
  • 180 g de farina fluixa
  • 110 g de mantega
  • 100 g de sucre
  • 1 cullerada petita de te matcha
  • 1 cullerada petita de llevat químic en pols (tipus Royal)
  • ratlladura d'una llimona
Preparació:

Es preescalfa el forn a 180ºC (350ºF).
Primer de tot, es desfà la mantega al microones i es deixa refredar a temperatura ambient.
En el vas de la batedora, s'hi barregen els ous amb el sucre. I es bat fins que quedi una mescla espumosa i blanquinosa (tripliqui el seu volum inicial).
S'incorpora la farina i el llevat tamisats, poc a poc, tot remenant suaument de baix cap amunt. I tot seguit, s'hi afegeix la mantega desfeta i es remena fins que s'hagi incorporat completament a la pasta.
Es divideix la mescla en 2/3 i 1/3. Als 2/3 de la pasta, s'hi afegeix la ratlladura de llimona; i a l'altra terç, s'hi afegeix el te matcha.
S'unta el motlle amb mantega, i s'hi aboca la meitat de la pasta de llimona. Es cobreix la base de llimona amb la de te, i finalment al damunt, s'hi aboca l'altra meitat de llimona.
S'enforna durant 35 minuts fins que sigui ros i cuit (l'escuradents ha de sortir net).
Es deixa refredar una mica i es desemmotlla.

Bon profit!

15 comentaris:

La cuina vermella ha dit...

Vaig provar de fer unes galetes al te matcha i no em van agradar massa, tot i així el teu bescuit amb el contrapunt de la llimona ha de ser genial. un petó.

El cullerot Festuc ha dit...

Jo mai he probat el te matcha, pero ara mateix em demanava un tros ben gros per esmorzar amb el cafè en llet!!!
I el pastís de xoco??? correeeee...ja tinc ganes de veure'l! ;)
Petunets,
Eva.

MaryLou ha dit...

No he probat mai aquest tipus de te, no soc molt de te, pero ho probaré, per la bona pinta que té i per "curiositat científica"
Una abraçada

Mònica ha dit...

Encara no he provat el te matcha, la veritat és que encara no l'he buscat!, però qmb tantes versions com n'he vist al final m'hi hauré de llençar!.
Petons
Mònica

PILAR ha dit...

He de provar aquest te i aquest bescuit. Ara mateix n´agafava un troç per esmorzar. Imagino que el te l´hi poses directament a la masa, oi? I que deu ser molt fi, perque no s´aprecíen ni fulles ni res a les fotos.
petons!

ANNAFS ha dit...

Llimona i te matcha... quina combinació!. Tant la llimona com el te m' agraden, així que aquest pastís segur m' agradaria.
ptns.

dolçosdesdecasa ha dit...

Amb el contrast de la llimona deu estar ben bo, aquest bescuit! jo vaig fer la planxa d'un braç de gitano, i la veritat es que queda molt bé, no es nota massa el gust del te matcha.

petó

Marta Padenous ha dit...

Aques te matcha em té el cor robat, i aquest bescuit...fa molt bona cara...l'apunto!
Ptnts
(jo incrementaré la dosi de té!!)

Marta Padenous ha dit...

Aques te matcha em té el cor robat, i aquest bescuit...fa molt bona cara...l'apunto!
Ptnts
(jo incrementaré la dosi de té!!)

Mª Jesús ha dit...

!!uuummm.... cómo me gusta ésta combinación que has hecho!! me sobró de la tarta que hice y va a ser justo para hacer éste bescuit, tendré que comprar otro botecito, tengo en mente hacer un brazo gitano.

Besitos Mercé

Margarida ha dit...

Doncs jo em quedaria amb el pastís de xocolata que has fet abans d'aquest bescuit, je,je... per allò que més val boig conegut que savi per conèixer...
Saps què m'ha cridat l'atenció? Com brilla et teu motlle de plumcake! Si sembla acabat d'estrenar! Ningú diria el trote que porta amb tu, que no pares de fer coses!!!

marilu perez ha dit...

Mercè,
Pero como puede ser que cada vez que me paso por aquí encuentre lo menos 4 recetas increíbles!!! Pero bueno, que no te puedo seguir el ritmo! Panes, cerezas, te verde...que cosas más ricas!
Besetes!!!

Gemma ha dit...

Mercè, acabo d'arribar de les Dolomites i amb qui he tingut més feina per posar-me al dia és amb tu... No pares ni per vacances!
No m'estranya que ara no encenguis el forn, aquí també fa molta calor :(
Aquests dies només ve de gust cuinar amanides i gaspatxos, je je je...
I el pastís de xocolata quan? ;)

Mercè ha dit...

Gràcies pels vostres comentaris! :)

Txell, doncs en aquest bescuit gairebé ni es notava el gust del te verd!! Prova'l i ja m'ho diràs! ;)

Eva, doncs el te matcha segons sembla és molt sa i bo per la salut. El pastís de xocolata, vindrà a continuació. ;)

MaryLou, jo tampoc sóc massa de te. Però aquest bescuit, la veritat que en té poc de gust a te verd.

Mònica, doncs prova'l! A veure si t'agrada! Sempre pots començar per receptes com aquesta que va combinat amb altres gustos, i si us agrada, pots anar incorporant-lo més. ;)

Pilar, si, el te es posa directament a la massa, com hi posaries el cacau en pols. Aquest te, en venen per cuinar, i ve en format pols moooolt fina.

Anna, a nosaltres aquesta combinació també ens va encantar! De fet, quan vaig estar pensant com fer-lo, vaig dir... però si moltes vegades es pren un te amb llimona, doncs vinga, un bescuit de te amb llimona! :D

Teresa, oi que no s'hi nota gaire el gust? I hi dóna un toc de color. ;)

Marta, la quantitat de te es pot posar al gust del consumidor. ;) jeje I així et quedarà d'un verd més pujat. :)

Mª Jesús, doncs aquest bescuit és deliciós!! La idea amb el braç de gitano també és molt bona. :)

Margarida, t'has de llençar més! Qui no arrisca no pisca! ;) jeje
Doncs amb el que costen els motlles s'han de cuidar i mantenir bé, així duren molt temps. ;) De fet, crec que la majoria dels estris/motlles de cuina, els tinc tots ben cuidats. :)

Marilu, así cuando me visitas tienes para escoger! ;) jeje

Gemma, heu fet un parèntesi de vacances? :) Ja veig que us ho heu passat fantàsticament! :)
Doncs com no tinc vacances, i la cuina i el blog m'estan ajudant bastant, per això no paro. ;)

Petons a tots/es! :)

OLLES I SOMRIURES ha dit...

Si que ha de ser bo, per esmorzar, per berenar, fora d'hores..... Salut!!!!