Melmelada de prunes

Ja fa unes quantes setmanes que mengem prunes de temporada, però aquest dissabte les vaig trobar especialment dolces. L'avantatge d'anar a comprar al mercat aquí, és que et donen mostres de fruita perquè les tastis abans de comprar. Així, primer fas la ronda per tastar, i després compres a on més t'hagi agradat. :) I després de trobar-ne de tan dolces, em vaig decidir a comprar-ne unes miques per fer-ne melmelada.
Fer melmelada a casa no té cap misteri. És molt senzill, i amb l'avantatge que sempre pots ajustar la dolçor al teu gust. ;)
Així doncs, avui us presento un clàssic a casa: la melmelada de prunes!


I aprofitant que l'HEMC35 va de conserves casolanes, aprofito per participar en el tema d'aquest mes.

hemc 35 - conservas caseras

Ingredients:
  • 1 kg de prunes dolces
  • 400 g de sucre
  • pela d'una llimona
  • 1 beina de vainilla
  • 2 pots de vidre
Preparació:

Primer de tot, s'esterilitzen els pots de vidre bullint-los durant 10 minuts.
Es col·loca una olla amb aigua abundant al foc. Quan bulli, s'hi escalden les prunes durant un parell de minuts. D'aquesta manera, es pelen molt fàcilment. I seguidament, se'ls retira el pinyol i es tallen a trossets petits.
En una cassola, s'hi posen les prunes trossejades amb la beina de vainilla, el sucre (si us agrada més dolça o menys podeu variar la quantitat de sucre) i la pela d'una llimona.
Es deixa coure a foc baix durant una hora, tot remenant de tant en tant.
Passat aquest temps, es comprova la textura de la melmelada tot posant-ne una gota al damunt d'un plat i inclinant-lo. Segons la velocitat a la que llisqui la gota, tindreu una idea de com d'espessa és. Per tant, si en aquest punt la voleu més espessa, es pot continuar la cocció durant una estona més.
Com a mi, m'agrada la melmelada una mica espessa, passada l'hora de cocció, vaig enretirar-ne l'almívar (que podeu guardar en pots i podeu fer servir per enriquir pa de pessic per exemple), i les prunes cuites les vaig triturar amb el túrmix, i vaig tornar la melmelada al foc 5 minuts més.
S'omplen els pots tan bon punt la melmelada surt del foc, ben bullent. S'omplen fins dalt de tot i ràpidament es tapen i es capgiren de manera que la tapa quedi a la base. (D'aquesta manera, es fa el buit).
Quan ja són freds, s'etiqueten amb el nom de la fruita i la data.
Es guarden en un lloc fresc, sense humitat i fosc. (D'aquesta manera es guarden bé per espai d'un any).

Bon profit!

18 comentaris:

MaryLou ha dit...

Qué bona!!! ja aquest any he fet de mandarina i de tomàquet. Com las de casa nohi ha res!!! com diu la Teresa, ja,ja,ja...

Petonets

Reme y Núria ha dit...

Bon día Mercè:
No paras guapa.
Quan em dono una volta pel teu blog em trobo receptes noves cada dia.
Jo també tinc ganes de fer la mermelada de prunes, et copió la recepte.
¿Prunes verdas?.
Petons

Margarida ha dit...

Ei, Mercè, aquí no tenim la sort que ens deixin tastar la fruita!!!
A casa tenim una prunera i quan maduren, vénen totes de cop, així que em toca fer melmelada. No la trituro amb el túrmix com fas tu perquè m'agrada trobar trossets quan me la menjo.
Petons.

PILAR ha dit...

Quina sort que et deixin tastar la fruita! Aixi tens garanties. Aquí si te la deixesin tastar sortiries correns... mira que costa trobar fruita minimament amb gust. Jo es vegades que he fet melmelada per fer al buit ho he fet al bany Maria pero trobo que aquesta manera de fer-ho cap avall es molt més fàcil.
Petons!

Eugènia ha dit...

Ei Mercè!!
açò de fer la ronda abans de comprar és fantàstic!!
Tries la fruita que més t'agrada i, de pas, amb una pruna d'aquí i una altra d'allà, pots esmorzar de franc!!

La cuina vermella ha dit...

que bones les prunes, i en confitura ni t'explico. Un petó Mercè

la vella carmanyola ha dit...

mmmmmmm que bona!!

A mi m'encanta la mermelada de pruna, ben el contrari de l'Andreu que ni veure-la! jejejeje

Els bombons de iogurt també m'han fet molta pexoca, cap a la llista!

Tons

P.D: no treballis tant que no et podem seguir, ets un "bolido"!!

dolçosdesdecasa ha dit...

què bona!!! de pruna groga ( la claudis???)no n'he fet mai, no se per què cada any la faig amb prunes verdes(?. Aquests >HEMC n'aprendrem força !!
petó

El cullerot Festuc ha dit...

La de prunes és una de les meves preferides..juntament amb les de maduixa! I sempre han de ser casolanes...les comprades no m'agraden gens...les trobo massa dolces!
Quina sort això de poder tastar la fruita abans de comprar-la...aquí ni de conya! :(
Petunets,
Eva.

Marta Padenous ha dit...

Jo també la vaig fer de prunes...i per l'Hemc 35...no troves que la de pruna és la millor?
Je je
Ptnts

Glòria ha dit...

Aquí no tastem la fruita abans de comprar-la, què hi farem!. Bona, bona, aquesta melmelada de pruna. I amb prunes vermelles, boníssima!.

Mercè ha dit...

Gràcies pels vostres comentaris! :)

Aquesta melmelada la vaig fer amb les prunes grogues que hi ha aquí. Però a casa, la meva mare la fa amb prunes clàudia (aquelles tan dolces), i queda deliciosa! ;)

Petons!

Núria ha dit...

M'agrada molt el toc de vainilla!!! La melmelada de prunes m'encanta!! Ara no puc embolicar-me amb melmelades, però intentaré fer alguna...

Núria

Unknown ha dit...

Estic fent la melmelada de prunes amb la teva recepta.
Amb prunes vermelles.No n'he fet mai fins al dia d'avui.
Gràcies per haver trobat el teu blog i per la recepta.
Eulàlia

Mali ha dit...

bon dia!!! soc una nova navegadora del teu blog de cuina,i nomes dir-te que ahir vaig fer la melmelada de prunes amb els fruits del meu arbre fruiter i amb una vainilla que varem portar-me de Madagascar i haig de dir que m'ha sortit espectacular (encara que quedi lleig dir-ho) moltes gracies per currar-t'ho tant i seguire provant altres receptes. Moltes felicitats

heuranit ha dit...

Hola!

Quina il.lusio trobar el teu blog. Avui fare la melmelada pero els dos pots de vidre, de quina quantitat son mes o menys? :)
Merci,

Angels

Mercè ha dit...

Angels, si no recordo malament diria que eren de 250 ml.

montsamsó ha dit...

Hola Mercè i totes les seguidores: jo tbé. tinc una prunera groga i no donem mai l'abast a menjar-les i avui provaré de fer la melmelada que tu ens proposes, a veure què tal em surt. Moltes gràcies !!!!