Gaspatxo de cireres amb esqueixat de formatge fresc i anxoves

Ja vaig comentar la setmana passada que volia provar un altra versió de gaspatxo que proposa el Descobrir CUINA d'aquest mes. I aquesta versió ens ha agradat encara més que l'anterior!! Senzillament, genial!! ;)


I com aquest mes, els Tots cuinem sense gluten ens proposen cuinar sense foc, doncs aquesta és la meva aportació!


Ingredients: (per a 4 persones)

- Per al gaspatxo de cireres:
  • 5 tomates de branca madures
  • 1/2 pebrot verd
  • 1/4 de ceba
  • 1/2 gra d'all
  • 75 g de cireres negres congelades
  • sal
  • 1 cullerada de vinagre de xerès
  • 4 cullerades d'oli d'oliva verge extra
- Per a l'esqueixat de formatge fresc:
  • 1 formatge fresc en salmorra tipus feta
- Per a l'oli d'alfàbrega:
  • 20 fulles d'alfàbrega
  • 330mL d'oli d'oliva verge extra
  • 16 festucs
  • 12 anxoves
Preparació:

- Per al gaspatxo de cireres:

Es netegen les tomates i es tallen a trossos petits.
En un bol, s'hi posen les tomates tallades, el pebrot verd, la ceba i l'all. Amb l'ajuda del túrmix es tritura.
Tot seguit, s'hi afegeixen les cireres congelades, l'oli d'oliva i el vinagre. Es tritura i es corregeix de sal.
Es passa per un colador xinès.

- Per a l'esqueixat:

S'esqueixa el formatge amb les mans i es reserva a la nevera.

- Per a l'oli d'alfàbrega:

S'escalden les fulles d'alfàbrega amb aigua calenta, es refreden ràpidament amb aigua freda i gel, i s'assequen. S'afegeix l'oli i es tritura amb el túrmix. Es passa per un colador fi i es reserva.

Per muntar el plat, es posa el gaspatxo al fons del plat. Al damunt, es col·loquen tres anxoves amb un parell de festucs al damunt, s'amaneix amb una mica d'oli d'alfàbrega, i en un costat, es col·loca l'esqueixat de formatge.

Bon profit!

21 comentaris:

dolorss ha dit...

Un plat refrescant que pot deixar als comensals amb la boca oberta, quin espectacle de sabors, colors, ...!!!
Petons

Gemma ha dit...

Ideal per la calor de l'estiu, fresquet, original i amb una combinació de sabors exquisita. Per què s'han de posar congelades les cireres?

PILAR ha dit...

Que bo i original. El dolç de les cireres i el salat de les anxoves ha de ser delicios. M´apunto a la pregunta de la Gemma per el que fa a les cireres.
Petons!

Margarida ha dit...

Les cireres es posen sense descongelar? I no serveixen les fresques ara que és quan estan més bones?
Em sembla un gaspatxo per gent atrevida, no sé si a casa els agradarà aquesta combinació de sabors.
Però del que sí estic segura és de l'èxit que tindrà el pastís de xocolata fresc de la recepta anterior. No l'havia vist, però ara ja està puntat a la llibreteta!
Un petó!

Francesc ha dit...

Les preguntes de la Margarida les faig meues també (amb el seu permís). Trobe que aquesta recepta és genial. A mi m'agrada molt provar els diferents gaspatxos que es proposen per a l'estiu i aquest segur que m'agradaria. Salutacions

ANNAFS ha dit...

Primer amb maduixes... ara amb cireres... que bo! amb aquesta calor que fa ve molt de gust.
ptns.

OLLES I SOMRIURES ha dit...

Quines receptes més bones has presentat aquest mes. Aquest gaspatxo deliciós, ara que el pastisset de xocolata, uuummmmm, no sé que m'agrada més. Aquest l'ahaig de tastar, ja que els gaspatxos, són fixos a la meva taula. Salut!!!!!

No tot són postres ha dit...

Jo he provat el gaspatxo normal, el de maduixes i ara provaré el de cireres! Puc posar-hi cireres fresques? No entenc perquè han de ser congelades!
PTNTS
Dolça

Glòria ha dit...

També tinc curiositat per saber per què es posen les cireres congelades. Un gaspatxo ben diferent.

Fins aviat

Mercè ha dit...

Moltes gràcies pels vostres comentaris!! :)

Doncs la raó per la qual s'han de fer servir cireres congelades no la sé. Però una possible raó podria ser per estalviar-se haver de treure els pinyols, potser. Crec que amb cireres fresques del temps ha de quedar més bo!
I jo, vaig posar-hi les cireres tretes del congelador, i tot triturat amb el túrmix.

Proveu-lo perquè us encantarà!!! ;)

Petons!

Mesilda ha dit...

Bona nit Mercè.
A mes de fresquet i bo ,m'ha encantat com ho has presentat.Has tingut molt bon gust.
Besets.

Marta Padenous ha dit...

Que freasquet i bo....segur...Em sembla que hi ha moltes coses que se'n poden fer gaspatxos....i que bons!
Ptnts

La cuina vermella ha dit...

Quina versió més xula, m'encanta la combinació de tots els elements de la recepta. Noia ets una crack!!

Maria ha dit...

Ui, que maco l'has fet així decorat. Jo el feia a palo seco i no hi ha comparació. Per un altra dia, així com tu.

bajoqueta ha dit...

Molt bonic si si, això de les cireres congelades entenc que és per anar més ràpid, però amb les d'ara deu estar també boníssim!

Gràcies per participar amb una recepta tant colorida i refrescant :)

glutoniana

La Llibreta Viatgera ha dit...

Quina passada Mercè la presentació i la recepta super original, m' encanta!! No dóno a l' abast a seguir-te!!

Un petó! Beth

MaryLou ha dit...

Ho probaré sens dubte! té una bona pinta i segur que un sabor exquisit!!

Petons

sílvia ha dit...

Que original! Ja tinc ganes de fer-lo, deu ser boníssim!

Lourdes ha dit...

¡¡Genial!!... Tengo una caja del Jerte y parte van para un gazpacho como éste.
Un besote.

Cuinagenerosa ha dit...

fa molta patxoca aquest gaspatxo, però m'he quedat amb un interrogant. les cireres negres congelades són d'una varietat especial o és que aquí no en tens de fresques? són les anomenades picotes?
és que no em sona haver vist aquí cireres congelades.

Mercè ha dit...

Moltes gràcies pels vostres comentaris!! :)

Pikerita, bienvenida! :) Pues con las cerezas fresquitas te va a salir delicioso!

Manel, sí que en tenim de fresques! Aquesta recepta està tal qual del Descobrir cuina, i la raó per la qual hi posen cireres congelades no la sé. Però com vaig dir, pot ser sigui per evitar treure la feina de treure els pinyols. Allí, no sé on n'hi ha, potser a la Sirena? No en tinc ni idea!

Petons a tots/es!