Flam de mató

Després de finalment trobar la recepta per fer-nos el mató, hem pogut tastar aquest flam que ja havia vist en d'altres blogs i que tenia moltes ganes de provar des de feia temps!
Després de la primera cullerada, vam decidir que aquesta recepta passa a la nostra llista de receptes preferents! ;) Un flam deliciós!! El mató li dóna un gust i textura molt fins!


La recepta està adaptada de la web del programa Cuines de TV3.

Ingredients:
  • 100 g de sucre
  • 300 g de llet sencera
  • 250 g de nata líquida
  • 250 g de mató
  • 1 sobre de quallada
  • sucre per al caramel
Preparació:

Amb quatre cullerades de sucre, es prepara el caramel tot desfent-lo dins un cassó, fins que sigui ben ros. Es reparteix al fons d'un motlle tipus plum-cake.
En el vas del túrmix, s'hi barreja el mató, el sobre de quallada, el sucre i la nata líquida, i es tritura. Tot seguit, s'incorpora la llet, i es torna a barrejar amb el túrmix.
S'aboca la mescla al motlle amb el caramel i es cou al bany Maria dins el forn a 180ºC (350ºF) durant 30 minuts.
(Passat aquest temps, veureu que no està quallat, però no us preocupeu perquè acabarà de quallar quan es refredi a la nevera).
Es deixa refredar i es reserva a la nevera fins al moment de servir.

Bon profit!

24 comentaris:

Cristina ha dit...

Segur que està boníssim!!!! Me l'apunto a la llista de pendents.

Mònica ha dit...

No ho entenc. D'on treus el temps per fer totes aquestes coses?...Cada dia reviso els meus blogs de capcelera i en el teu cada dia hi ha una cosa nova!
Quina sort poder gaudir així de la cuina!.
M'encanta el flam de mató i veig que aquest és molt fàcil de fer i no necessita massa temps...potser aquest cap de setmana!!...
Una abraçada.
Mònica

Sara Maria ha dit...

Uffff... caurà, caurà

MAR ha dit...

Mmmm deu quedar super suau no de gust??? Com diu la Mónica jo cada dia quan obro el teu blog i veig les virgeries que fas penso però com té tant temps? i a sobre tot li queda genial i no són receptes fàcils de fer en mitja hora no... tu vas a lo professional ... no serà que tens un restaurant o una empresa de catering ¿¿?? vinga confesa ..

petunets i molt bon cap de setmana

la vella carmanyola ha dit...

Uala!! amb un sibre de quachada i sense ous?? m'agradat!! caura aviat pel meu blog!! jejejeje

Records

PILAR ha dit...

Ha de ser molt, molt bo !!!! Jo, al igual que la Mònica i la Mar al.lucino cada dia.
Petonets guapa!

Gemma ha dit...

Mmmmmm..... Boníssim! Al final t'has sortit amb la teva, com que a Califòrnia no hi ha mató, te l'has fet tu mateixa per poder fer aquest flam, je je je...
Té una pinta deliciosa, no m'estranya que es mereixi un lloc a la llista de les vostres preferides!

dolçosdesdecasa ha dit...

Què bo, Mercè!!! els flams són una delícia i aquest me'l menjava ara mateix!!!
Ptó i bon cap de setmana!
(aquí diuen que el tindrem passat una mica per aigua...)

Núria ha dit...

Nena, com cuides a la teva gent, amb receptes tan boníssimes!!

ANNAFS ha dit...

Si faig aquest flam el proper dia que dinem a casa dels meus pares, no en queda ni una engruna, donçs els hi encanta el mató.
Ja ho provaré.
ptns.

Ester ha dit...

Jo n'he fet un de molt semblant però amb formatge philadelphia i ha quedat boníssim.
Bon profit
Ester

Ivana ha dit...

Aquest flam el tenia pendent de postejar, està bonísim!!! però d'un dia per l'altre encara més!
petons

Manduca ha dit...

Amb el mato no m'atreveixo, però el flan segur que ho faig, ha d'estar boníssim!!!

josep ha dit...

Mercè,
Deliciós aquest flam. Com t'ho fas?, cada dia cuines les coses que vs posant al bloc?, és extraordinari i suposo que et deu relaxar arribar a casa i tancar-te una estoneta a la cuina, no?.
Ua abraçada

ANNAFS ha dit...

Mercè,

Estava apuntant la teva recepta per fer-la demà per dinar (anem a casa dels meus pares) i m' ha sorgit n dubte amb el sobre de quallada. No sé ben bé quan s' hi ha d' incorporar. Potser barrejat amb la llet?. Però s' ha d' haver fet la quallada abans o no?. M' imagino que no. Suposo que ja es deu coure al forn.
ptns.

Mercè ha dit...

Anna, gràcies per avisar-me! Perquè em vaig oblidar de posar-lo a l'expliació! El sobre de quallada es posa al principi quan desfàs el mató amb la nata i el sucre.
Petons!

lourdes ha dit...

Gràcies Mercè!!!
Doncs si que son bones les magdalenes, però no se'n pot "abusar", son una mica "pesades", però el gust es especial.
Si les fas un dia, digam la teva opinió.
Una abraçada des de Girona

La Llibreta Viatgera ha dit...

Mercè, quina delícia, ha de ser finíssim, a pendents directe!

Un petó! Beth

Mercè ha dit...

Cristina, prova'l que segur que us agradarà!! ;)
Petons!

Mònica, doncs tampoc cuino massa... majoritàriament els caps de setmana. Aquest flam, per això, és molt senzill i el vaig fer entre setmana. ;) Petons!

Sara Maria, fes-lo, fes-lo!! Petons!

Mar, sí queda molt suau tant de gust com de textura.
jeje... no tinc cap empresa de càtering ni res per l'estil, només amb dues mans! ;)
És més, no he fet mai cap curs de cuina (ni els del Caprabo, ni res)! Tot el que he après ho he fet de la meva mare, d'algun programa de la TV i llegint llibres. Com tot, com més practiques, cada vegada vas millorant. ;) Petons!

Anna, si, això mateix! És mooolt fàcil de fer!! ;) Petons!

Pilar, és senzillament deliciós!! Ultrarecomanat! Petons!

Gemma, i tant!! La necessitat el que fa! ;) Petons!

Teresa, prova'l i ja m'ho diràs! ;) Petons!

Núria, i com em cuido jo!! ;) jeje
Petons!

Anna, els hi va agradar? Petons!

Ester, doncs molt bona idea també! De fet, el mató no deixa de ser un formatge! Genial! El tens penjat al blog? Petons!

Ivana, jo els flams sempre els faig d'un dia per l'altre, així s'assenten més i milloren molt de gust! Petons!

Manduca, si teniu mató fàcilment a l'abast, és un plis fer aquest flam! ;) Petons!

Josep, doncs entre setmana faig coses més senzilles normalment, com aquest flam, però quan faig les receptes més llargues o complicades, generalment és al cap de setmana. ;) Petons!

Lourdes, doncs les haurem de provar! ;) Petons!

Beth, a pendents i a dalt de tot de la llista! ;) Petons!

De segona mà ha dit...

on puc trobar els sobres de quallada?? son els mateixos que es fan servir per fer "la cuajada" ??

Gràcies

Mercè ha dit...

De segona mà, els sobres de quallada són de Royal i en trobaràs als supermercats i grans superfícies. I sí, és el mateix que els sobres de "cuajada".

De segona mà ha dit...

moltes gràcies!! ara mateix els tinc al forn... ja comentaré a veure que tal!!

manu ha dit...

Estava buscant aquest flam, doncs ho vaig provar en un restaurant i ho vaig trobar deliciós. Buscant-ho, t'he trobat a tu i el teu blog
He estat fent un volt per ell i ho he trobat molt interessant.
Em quedo i quan faci el mató faré el flam.
Petons

manu ha dit...

Ja le fet: Impressionant. Demà el poso al blog.
Petons