Pastís mousse de formatge i maduixes

Aquest és el pastís que vaig portar ahir per un sopar tipus potluck (on tothom porta un plat cuinat de casa) per celebrar l'aniversari d'un bon amic. Com va ser tot decidit a última hora, em vaig decidir per posar-hi una mica d'imaginació i basant-me en la mousse de maduixes, que ens va encantar, vaig fer aquest pastís. I la veritat és que va agradar moltíssim!! Va quedar poc dolç, tal com volia, i amb molt gust de maduixes. Així que tot un èxit! :)
I com molta gent em va demanar si podia posar la recepta aviat, doncs aquí la teniu! ;)

Aquesta vegada, com es tractava d'una mousse i per mantenir la suavitat del pastís vaig decidir-me per combinar-la amb una base de pa de pessic de xocolata. Però per aquells qui us faci mandra fer el pa de pessic o simplement perquè no us hi agrada, sempre podeu fer la base de galetes.

Ingredients:

- Per a la base de pa de pessic:
  • 2 ous
  • 40 g de farina
  • 40 g de sucre
  • 25 g de cacau en pols
- Per a la mousse de formatge i maduixes:
  • 350 g de maduixes
  • 50 g de sucre
  • 250 g de nata líquida
  • 150 g de formatge mascarpone
  • 150 g de formatge cremós (tipus Philadelphia)
  • 5 fulles de gelatina
- Per a la cobertura:
  • 50 g de maduixes
  • unes gotes de suc de llimona
  • 2 cullerades de sucre
  • 2 fulles de gelatina
  • aigua mineral
Preparació:

- Per a la base:

Es baten els ous amb el sucre fins que quedi una mescla espumosa i blanquinosa. S'afegeix enla farina tamisada i el cacau en pols. I es barreja amb compte per tal de no desmuntar els ous. S'aboca la massa dins un motlle desmuntable de 23 cm de diàmetre (si és de silicona, millor), i es reparteix uniformement. Es cou al forn, prèviament escalfat, durant 10 min a 180ºC (350ºF).
Quan sigui cuita, es retira del forn i es deixa refredar.

- Per a la mousse:

Es munta la nata líquida fins aconseguir que augmenti de volum i es reserva a la nevera.
Es netegen les maduixes i es passen pel túrmix juntament amb el sucre. S'incorpora el mascarpone i el formatge cremós. I es barreja fins aconseguir una mescla homogènia.
S'hidraten les fulles de gelatina amb aigua freda durant 5 minuts.
Mentrestant, s'incorpora la nata a la mescla anterior.
S'escorre la gelatina i s'escalfa 10 segons al microones fins que es desfaci. S'aboca a la mousse i es remena fins que s'hagi incorporat completament.
S'aboca la mousse al damunt de la base de pa de pessic freda. I es reserva a la nevera fins que qualli (unes 2 hores).

- Per a la cobertura:

Es prepara una salsa de maduixes.
Per això es netegen les maduixes i es trituren juntament amb el sucre amb l'ajuda del túrmix fins que es facin puré juntament. S'hi afegeixen unes gotes de suc de llimona, i una mica d'aigua mineral per diluir la concentració de maduixa i s'escalfa a foc baix tot remenant durant 15 minuts (o fins que aconseguir l'espessor desitjada).
Mentrestant, s'hidrata la gelatina en aigua freda durant 5 minuts. Quan la salsa de maduixes estigui feta, es dissolt la gelatina tot remenant.
Amb la mousse ja quallada, es cobreix amb la cobertura de maduixes i es reserva a la nevera perquè qualli fins al moment de servir.

Bon profit!

18 comentaris:

maia ha dit...

Hola, primera!
Quina pinta més espectacular, i de gusta deu estar de por.
Moltes gràcies per la aquesta recepta tan primaveral...

Laura ha dit...

Molt bona pinta!! s'ha d'aprofitar ara que és l'època de les maduixes. Jo vull fer mermelada, però em sembla que com segueixi així al final no ho faré.
Petonets!
Laura

Núria ha dit...

Buff..Mercé, t'ha quedat un pastís mousse perfecta. Aquest tipus de pastís sempre m'agrada i amb la base de pà de pessic de xocolata, segur que encara més!! Nena de veritat que tens unes mans....


Núria

Josepb.Menja de bacallà. ha dit...

Mercé; -Cuina per llaminers- Quina satisfacció poder portar aquesta mousse de formatge i maduixes i poder-ho disfrutar, tant com ho devies passar-ho tu fent-ho, de segur que sí. Que vaigui de gust Josepb -menja de bacallà-

cocina con sabor ha dit...

Un pastís realment exquisit, que bo!!!

Petonets

OLLES I SOMRIURES ha dit...

Molt currat sí senyora. Això és un pastís de primera. Salut!!!!

ANNAFS ha dit...

No m' extranya que te'n demanéssin la recepta perquè té una pinta...Fantàstica. A mi m' agraden més les mousses amb base de pa de pessic que no de pasta de galeta.
ptns

El cullerot Festuc ha dit...

A mi ls bases de galetes no m'agraden massa, aixíq ue trobo un encert haver fet la base de pa de pessic!! Ara que ve el bon temps, m'encanten aquest tipus de pastissos, lleugers, poc dolços i fresquets,..t'ha quedat genial!
Petunets,
Eva.

josep ha dit...

Mercè,

No m'estranya gens ni mica que aquest pastís fos un èxit total.
La decoració sola, ja és brutal!!
Una abraçada

Margarida ha dit...

Aquest pastís ha de ser boníssim. I la presentació és d'aquelles que et fa caure en la temptació de fer-lo ara mateix!
Segur que és tan bo com la mousse de maduixa i mascarpone que ens vas explicar dies enrere i que nosaltres hem menjat avui. Super suau i molt bona.
Petonets

Francesc ha dit...

M'has llegit el pensament? Justament avui, quan Oreto preparava la teua "mousse de maduixes", li comentava que en podia eixir un bon pastís variant-ne la quantitat de fulls de gelatina usats. L'has feta igual igual de com l'havia pensada. Quines coses!!! Quan he vingut a casa i m'he connectat a internet i l'he vista m'ha fet molta gràcia. Salutacions

Mercè ha dit...

Hola maia! :) Benvinguda a la meva cuina! :) Doncs aquest pastís va tenir molt d'èxit, com la seva predecessora (la mousse de maduixes). ;)

Laura, i tant! I a més, aquí són grans i delicioses!! Bona idea fer-ne melmelada. Això és una de les signatures que tinc pendent de penjar! ;)
Petons!

Núria, a mi també m'hi agrada molt la base de pa de pessic, així queda tot el pastís molt més suau. ;) Gràcies! :)
Petons!

Josepb, gràcies! :) I tant que disfruto, fent-ho, menjant-lo i veient com en gaudeixen els altres també. ;)

Cocina con sabor, és un pastís d'aquells que entren molt bé, fresquet i amb la fruita... diví! ;)
Petons!

Olles, aquestes mousse són faciletes de preparar, i el resultat és deliciós! ;)
Petons!

Anna, gràcies! :) Ja en som dues! A mi també m'hi agrada més, així queda tot el conjunt més suau.
Petons!

Eva, com aquí ja tenim un temps d'estiu amb sol i 27ºC, doncs aquests pastissos, com tu dius, són genials! ;)
Petons!

Josep, gràcies! :) A banda de la decoració, el que va agradar molt a tothom va ser la intensitat del gust de la maduixa i que no era gens dolç. Normalment, aquest tipus de pastissos solen tenir poc gust a fruita, i això va sorprendre. ;)
Petons!

Margarida, jeje... veig que aquesta mousse està tenint molt d'èxit entre la comunitat blocaire! ;) I com també en va tenir aquí, per això em vaig decidir a fer aquesta versió en format pastís. També molt bo!! ;)
Petons!

Francesc, tenim telepatia, ja ho veus! ;) Doncs fes-lo, perquè també us agradarà molt!! I de cara al bon temps, és perfecte! ;)
Petons!

Alba ha dit...

Hola! Sóc nova en aquesta pàgina web, ara mateix l'acabo de descobrir. Doncs la veritat que si, que té molt bona pinta aquest mousse.

Em presentaré, sóc bombonera pero a casa meva m'he fet un petit obrador on faig semifreds i pastissos per tothom qui vulgui, sobretot per la meva família, sempre quan hi ha un aniversari faig jo el pastís i té molt d'èxit.. bueno aniré mirant aquesta pàgina tant interessant noia! encantada de coneixe't i si vols que ens passem receptes:
http://laflordelcacau.bloc.cat allà trobaras el meu email.
adeus!!
Alba

Mercè ha dit...

Alba, primer de tot benvinguda a la meva cuina i gràcies pel teu comentari!! :)
Crec que tu i jo ens entendrem, doncs m'encanta la xocolata! ;) El problema que tinc és que no sé treballar-la, així que espero poder aprendre de tu!! :)
Acabo de mirar el teu bloc perquè et volia enviar un e-mail, però no he sabut trobar l'adreça :(. Per tant, si llegeixes aquest comentari, em pots escriure a: cuinaperllaminers@gmail.com

Unknown ha dit...

Hola!
Em dic Cristina, no ens coneixem però sempre segueixo el teu blog, i tens unes receptes boníssísísisismes!
Et felicito de debò. He triat aquest pastís de formatge i maduixes per fer-lo aquest dissabte que és el meu aniversari, i m'agradaria saber de quina mida és el motlle que vas fer servir, per si he d'augmentar els ingredients quan el faci amb el meu ;-)
Gràcies i felicitats de nou!

Mercè ha dit...

Hola Cristina,
Gràcies pel comentari. :) Doncs tal com diu a la recepta és per un motlle de 23 cm de diàmetre. ;)
Espero que t'agradi! I per molts anys!

Anònim ha dit...

hola em dic Núria i m'estic enganxant a aquest blog, he fet varies receptes i la family a disfrutat molt, aquest cap de setmana serem una colla, em podries donar les mides per un motllo de 28 cm.
gràcies. petons

Mercè ha dit...

Hola Núria, per fer la base de pa de pessic posa-hi: 3 ous, 60 g de farina, 60 g de sucre,i 38 g de cacau en pols; pel que fa a la mousse: 420 g de maduixes, 60 g de sucre, 300 g de nata, 180 g de mascarpone, 180 g de Philadelphia, i 6 fulls de gelatina. Pel que fa a la cobertura, posa-hi un xic més de maduixes (uns 65g).