Melindros

Què millor, que esmorzar una bona tassa de xocolata desfeta amb melindros?!!! Doncs això és el que hem fet avui! :p
La recepta dels melindros l'he extreta del llibre "Cuinar és senzill" de la Montserrat Seguí. I he quedat parada de la rapidesa amb què es fan! I han quedat... com els que podem trobar al supermercat o a les pastisseries! :)


Ingredients: (per 30 melindros)
  • 3 ous
  • 75 g de sucre
  • 75 g de farina
  • 1/2 cullerada de llevat en pols (tipus Royal o baking powder)
  • sucre llustre
Preparació:

Es separen les clares dels rovells. Es baten els rovells amb el sucre fins que quedi una pasta espessa i blanquinosa. Es baten les clares a punt de merenga. S'afegeix a poc a poc la farina tamisada a la massa dels rovells i el sucre, tot remenant perquè quedi ben mesclat. S'afegeixen les clares muntades i es barreja suaument (sense treballar-ho). Es col·loca la massa en una màniga pastissera amb broquet llis. Sobre una làmina de silicona (o sobre una safata de forn untada), es formen tires de 7-8 cm de llarg i 2 cm d'ample. S'empolsimen amb sucre llustre i es couen al forn a 200ºC (400ºF) durant 10 minuts.

Bon profit!

24 comentaris:

Pebbles ha dit...

Mercè sembla fàcil aquesta recepta i són molt bons els melindros. Tenen aspecte de pastisseria.
Felicitats,

OLLES I SOMRIURES ha dit...

Mercè, ets benvinguda al meu petit racó sempre que vulguis. Jo també aprofito per linkar-te al meu blog. Per cert, aquests melindros són de rechupete. Que bons. M'encanten, i sobretot amb xocolata. Salut!!!!!!!

Núria ha dit...

Que fàcil i amb lo que a mi m'agraden...Aquesta me la guardo, perque l'adaptaré al mètode montignac...una bona xocolata negra y melindros...wooow!!

Núria

Maria ha dit...

nena.. que bons...

La cuina vermella ha dit...

Però quin ritme de preparar dolços, ja tens temps per estudiar???
Aquests melindros són increibles, i més increible és la recepta fàcil i ràpida!
Enhorabona, Mercè!

Reme y Núria ha dit...

Mercè,acabo de descubrir tu blog y me he dado un repaso por tus recetas, me parecen chulas y la de los melindros ya ni te cuento

Saludos.

Cuinagenerosa ha dit...

mercè, mai havia pensat que fer melindros fos tan senzill, i això que també tinc (com no), el llibre de la seguí, el primer de cuina que vaig tenir. gràcies per recordar-m'ho, a veure si tinc mé ssort (no canviaré res) que amb el pastís de xocolata.

xaro ha dit...

Cada vegada que et vinc a visitar em quedo amb la boca oberta, entre el ritme que portes i les delicies que fas.... Et passes el dia a la cuina??
Mira que tinc el llibre le la Seguí i mai hi havia vist els melidros, ara vaig a mirar-ho.

Mercè ha dit...

Pebbles, doncs vist el resultat d'altres receptes que havia fet del llibre de la Montserrat Seguí, em vaig animar a provar aquests melindros. Aquí els ladyfingers (melindros en anglès) solen ser dels durs... així que ara ja tinc la solució! ;)

Olles i somriures! Benvingut/da al meu blog! Després de veure el resultat... immediatament vaig fer la xocolata desfeta ;)

Núria, doncs ja ho diu el llibre de la Montserrat Seguí que cuinar és senzill, però els melindros no ho hagués dit mai! Perquè no havia vist cap recepta per fer-ne...

Maria, si si... boníssims! :)

Parella vermella, jejeje... i tant! De totes maneres, ara estic a l'etapa del meu doctorat en què només faig recerca, per tant ve a ser una mica com una feina (sense horari)... faig més hores que un rellotge! ;) I els melindros, doncs em van sorprendre molt gratament per la seva senzillesa i el seu gust!! Molt bons!!!

Menu, benvinguda al meu blog!! Ara t'afegeixo a la meva llista ;)

Manel, els melindros no porten mantega... així que no cal que escurcis mesures ;)

Xaro, què va! Però és com una adicció... com més fas, més ganes tens de fer més... i la llista de pendents és tant llaaaaarga! ;)

Glòria ha dit...

Quina temptació: melindros i xocolata desfeta!. Sort que ara aquí no és hora d'esmorzar que si no... a córrer a la granja del barri!.

Fins aviat

Mercè ha dit...

Glòria, com aquí no hi ha ni granja ni bons melindros... això força a fer moltes més coses de les que faria allí! ;)

Anna ha dit...

doncs si que són fàcils! Ara que també tinc el llibre de la Montse posaré en pràctica aquestes receptes!

Mercè ha dit...

Anna, doncs la veritat és que no em pensava que fossin tan senzills de fer! Però ja veig que totes les receptes d'aquest llibre, tal com diu el títol... són senzilles ;)

Núria ha dit...

Mercé fàcils i bones, tinc penjades les montserratines al meu blog i tinc que tornar-les a fer perque van quedar boníiiisssimes..Totes les receptes que he fet m'han donat un resultat excelent...tambè el pastis de praliné.. Els melindros cauen aquest cap de setmana...

Núria

Mercè ha dit...

Núria, les montserratines ja les tenia a la llista de pendents. ;) Gràcies! Ara et visito...

Marçal ha dit...

Tinc un dubte: el forn s'ha de posar a dalt i a baix o només a sota? I la safata en quina posició? Gràcies :)

Mercè ha dit...

Marçal, jo vaig posar la safata al mig amb el forn a dalt i baix.

Núria Martí ha dit...

He fet els melindros i han sortit boníssims. Molt fàcils de fer i mira que no tenia mànega pastissera i he fet servir una bosseta de plàstic amb un foradet. Moltes gràcies per la recepta.

Àurea ha dit...

Hola, els tinc al forn. Donat la meva poca trassa en el tema reposteria i que la meva mànega ha desaparegut i he hagut d'improvisar m'he posat fins les celles de massa per melindros, bastant còmic tot. La meva pregunta és: Ha de ser una massa de consistència més aviat líquida?
Pd: pinta de melindro tenen.

Mercè ha dit...

Àurea, si. Tingues en compte que per tal que tinguin una textura flonja no porten massa farina i tenen molt aire incorporat... Líquida tampoc ha de ser, però si una massa més aviat espumosa.

Anna ha dit...

Quina troballa! estan espectaculars! i amb la xocolata desfeta....ufff!!! boníssims!

Anònim ha dit...

Hola! Quina bona pinta! Provaré de fer-los aquest cap de setmana. Una pregunta, com es diu en castellà sucre llustre o en anglès? Gràcies!

Mercè ha dit...

Ashling, gràcies pel teu comentari. Doncs el sucre llustre en castellà és azúcar glass i en anglès, powdered sugar.

Montxu ha dit...

Jo els acabo de fer per esmorzar demà amb xocolata desfeta I realment son molt facils de fer.
Enhorabona seguire mirant les teves receptes.
Montxu