Iogurt casolà

Pel meu aniversari, un dels regals que em van fer va ser una iogurtera. :) I evidentment, l'havia de provar. Em va recordar de petita, quan la meva mare ens feia els iogurts a casa...


Aquí teniu la recepta:

Ingredients: (per a 7 pots de vidre)
  • 1 iogurt natural
  • 1 L de llet
Preparació: (seguint les instruccions del manual del fabricant)

Es bull la llet i es deixa refredar fins a temperatura ambient. Un cop freda, es cola. S'afegeix un iogurt natural que es dissol amb la llet. Tot seguit, es reparteix la mescla entre els 7 pots. Es col·loquen els pots dins la iogurtera (sense tapar) i es cobreixen amb la tapa de la iogurtera. Finalment, es posa la iogurtera en marxa i es deixa fermentar durant 8 hores. Un cop acabat, es tapen i es guarden a la nevera fins al moment de servir.

Per aquells que no tinguin iogurtera, es pot fer igualment seguint el següent procediment:

S'escalfa el forn a 50ºC (122ºF) i quan arriba a aquesta temperatura s'apaga. S'escalfa la llet en un cassó fins a 45ºC (113ºF), es retira del foc i s'hi barreja un iogurt natural. Es reparteix la barreja entre els pots i es tapen amb paper film. Es col·loquen a una plata de forn i es tapen amb un drap gruixut per tal que mantingui l'escalfor. Es deixen dins el forn durant 12 hores. Finalment, es guarden a la nevera.

Bon profit!

9 comentaris:

Anònim ha dit...

Hola em dic Esther i volia preguntar una cosa respecte el iogurt casolà.
Fa aproximadament 2 anys que faig servir la iogurtera. no faig res de diferent però les dues últimes vegades, els iogurts es passen dins la iogurtera. s'inflen sobresortint dels recipients i la part de sota queda plena de líquit.
El iogurt té un gust de massa fermentat i àcid
què puc fer
a algú li ha passat???
si podeu em podeu respondre a: egoqui@yahoo.es
gràcies

Mercè ha dit...

Hola Esther,

A mi no m'ha passat mai això que comentes... però ara mateix se m'acudeixen dues opcions:
1) Has comprovat la temperatura del iogurt quan el treus? Està a 37ºC? Que no sigui que s'hagi espatllat el termostat de la iogurtera i la temperatura sigui més alta...
2) Els deixes el mateix temps (8 hores) dins la iogurtera? No sigui que per alguna raó, potser ara es facin més ràpid i en comptes de 8 hores triguin menys, aleshores 8 hores són excessives i d'aquí el gust excessiu de fermentat.

Mercè

MaryMoon ha dit...

En vaig fer ahir a la nit amb el sistema forn, sense la iogurtera, i sense seguir gaire estrictament les temperatures. No m'havia adonat que no tinc termòmetre!
Han quedat ben bons!!! Saps quants dies els puc tenir a la nevera?

Mercè ha dit...

MaryMoon, gràcies pel teu comentari! Doncs jo et diria que una setmana com a molt. La veritat és que no ho sé quan es fan malbé perquè sempre desapareixen abans! ;)

MaryMoon ha dit...

Mercè, els nostres també han volat!! :D

Marçal ha dit...

A casa el fem amb el mateix procediment, però ho posem tot en un pot ben gran (d'uns 2l), el tapem i l'emboliquem amb un sac de dormir o nòrdic i el deixem reposar tota la nit, l'endemà ja està fet!

Unknown ha dit...

Hola Mercè!
Jo ja fa temps que faig iogurs amb la iogurtera i mai he fet bulli la llet, perque ho fas??? Encara q la pròxima vegada jo també la bullire. Felicitats per aquest Blog tant autèntic !!!

Mercè ha dit...

Mercè, doncs perquè la llet és de vaca directament i d'alguna manera l'haig d'esterilitzar. ;) Però si la compreu de paquet, no cal.

Anònim ha dit...

Jo també faig el iogurt a casa amb la iogurtera i surt boníssim. Jo li afegeixo una mica de llet en pols descremada i encara queda més espès i bo. Apa, a seguir fent iogurts!